Archiwum Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Głogowie zostało utworzone i zorganizowane w roku 2005 na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. Pierwsze dokumenty trafiły tutaj 3 stycznia 2008 r.
Podstawowym zadaniem Archiwum jest prowadzenie działalności archiwalnej w stosunku do wszelkiej dokumentacji powstającej w toku działalności Uczelni.
W Archiwum Uczelni gromadzi się materiały archiwalne oraz dokumentację niearchiwalną.
Do zakresu działania Archiwum Uczelnianego należy:
- kształtowanie i nadzór nad narastającym zasobem Archiwum;
- prowadzenie działalności archiwalnej obejmującej: gromadzenie, przechowywanie, zabezpieczanie, ewidencjonowanie, opracowywanie, udostępnianie oraz brakowanie dokumentacji;
- prowadzenie działalności informacyjnej;
- współpraca z archiwami państwowymi i jednostkami o pokrewnym charakterze.
W Archiwum Uczelni przechowuje się oraz udostępnia prace magisterskie, licencjackie i inżynierskie.
Zasady udostępniania studenckich prac dyplomowych określa Zarządzenie Rektora nr 48/2012 z dnia 19 listopada 2012 r.