– Projekty UE

Tytuł projektu: Z FERSem w stronę Dostępności

Numer i nazwa Działania: 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego

Numer i nazwa Priorytetu: 3 Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami

Okres realizacji projektu: 01.04.2024 r. – 31.12.2027 r.

Lider Projektu: Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Głogowie

Partner Projektu: Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia „Twoje Nowe Możliwości”

Wartość ogółem projektu: 6 185 044,23 zł

Dofinansowanie projektu z UE: 5 103 898,50 zł

Dofinansowanie projektu ze środków dotacji celowej: 895 594,40 zł

Cel projektu: wzrost dostępności Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Głogowie do edukacji na poziomie wyższym dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami poprzez kompleksowe działania prowadzące do zniwelowania barier dostępności w ramach 8 obszarów działalności uczelni tj. struktury organizacyjnej, dostępności architektonicznej, dostępności informacyjno – komunikacyjnej, dostępności cyfrowej, technologii wspierających, procedur, usług wspierających edukację, szkoleń podnoszących świadomość niepełnosprawności.

Grupa docelowa:

  • Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Głogowie (instytucja);
  • Pracownicy Uczelni objęci wsparciem szkoleniowym posiadający niską świadomość i/lub luki kompetencyjne w zakresie niepełnosprawności i wdrażanych systemów zwiększających dostępność Uczelni;
  • Odbiorcy pośredni pomocy czyli studenci korzystający z pomocy psychologicznej oraz użytkownicy budynków, w których zniwelowano bariery dostępności architektonicznej.

Główne zadania projektu:

W ramach projektu zrealizowanych zostanie 8 zadań mających na celu wzrost dostępności Uczelni:

  • Zadanie 1. Wzrost efektywności wsparcia udzielanego osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami poprzez utworzenie Biura jednostki ds. Dostępności;
  • Zadanie 2. Wzrost dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej na uczelni;
  • Zadanie 3. Likwidacja barier architektonicznych na uczelni;
  • Zadanie 4. Poprawa dostępności informacyjno-komunikacyjnej na uczelni;
  • Zadanie 5. Poprawa dostępności cyfrowej na uczelni;
  • Zadanie 6. Poszerzenie zaplecza technologicznego na uczelni;
  • Zadanie 7. Wdrażanie procedur zapewniających dostępność na uczelni;
  • Zadanie 8. Podniesienie kompetencji pracowników uczelni w zakresie pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami

Osoba do kontaktu:

Anna Rżany

tel. +48 570 344 553

e-mail: a.rzany@pans.glogow.pl

Zgłaszanie niezgodności projektu z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych

Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej (Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej) lub Instytucji Pośredniczącej (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju) podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  • poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
  • skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Krok do sukcesu – zwiększenie potencjału dydaktycznego uczelni

Numer i nazwa Priorytetu: IV. Szkolnictwo wyższe i nauka

Numer i nazwa Działania: 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy

Numer i nazwa Poddziałania: 4.1.1. Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni

Okres realizacji: 01.10.2008 – 30.09.2010


Wizualizacje w przemyśle i sztuce – nowa jakość kształcenia

Numer i nazwa Priorytetu: IV. Szkolnictwo wyższe i nauka

Numer i nazwa Działania: 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy

Numer i nazwa Poddziałania: 4.1.1. Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni

Okres realizacji: 01.10.2009 – 30.09.2013


Bliżej realiów rynkowych – wzmocnienie więzi studentów z pracodawcami

Numer i nazwa Priorytetu: IV. Szkolnictwo wyższe i nauka

Numer i nazwa Działania: 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy

Numer i nazwa Poddziałania: 4.1.1. Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni

Okres realizacji: 17.05.2010 – 30.09.2014


Automatyka i robotyka – studia dualne w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Głogowie

Numer i nazwa Działania: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym

Numer i nazwa Osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju

Umowa o dofinansowanie: POWR.03.01.00-00-DU04/18-00

Całkowita wartość projektu: 1.747.276,16 zł

Dofinansowanie projektu z UE: 1.694.750,84 zł

Okres realizacji projektu: 01.04.2018 r. – 31.03.2023 r.


Innowacyjny program kształcenia przyszłych nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej na studiach II stopnia, na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w PWSZ w Głogowie środkiem do zwiększenia ich szans na rynku pracy

Numer i nazwa Działania: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym

Numer i nazwa Osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju

Umowa o dofinansowanie: POWR.03.01.00-00-KN18/18-00

Dofinansowanie projektu z UE: 491.668,65 PLN

Okres realizacji projektu: od: 2019-04-01 do: 2021-10-31


Program rozwojowy dla studentów i absolwentów kierunku „Pielęgniarstwo” w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Głogowie.


Utworzenie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej środkiem do poprawy jakości kształcenia pielęgniarek w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Głogowie.

Back to top